Skip to content

Mai més la teva marca estarà segura

12 Juliol 2009

guitarra rota

La història en dues línies: Dave Carroll, guitarrista de la banda country Sons of Maxwell, viatja per United Airlines de Halifax a Omaha amb motiu d’una gira musical. Havent vist des del propi avió com en un enllaç a Chicago la seva guitarra de 3.500 dòlars era llançada entre els empleats de handling, i havent-hi trobat danys en arribar a destinació, el músic va començar una peregrinació de reclams per tota la companyia, la qual es va negar una vegada i una altra a fer-se càrrec dels danys causats.

Dave Carroll, llavors, va compondre tres cançons amb els seus videoclips relatant el succés, una de les quals (“United breaks guitars”) va ser penjada de YouTube el passat 6 de juliol i avui, 12 de juliol, ja te quasi 2 milions i mig de visites, convertint-se en aquesta zona dels EUA en una de les “cançons de l’estiu”.

Els danys que li està produint aquesta campanya viral a la marca United Airlines és incalculable i demostra una vegada més que amb la web social és impossible controlar el mitjà més enllá de les accions tradicionals de marketing i publicitat, amb resultats cada cop més qüestionables. Tal com comenta l’Antonio Ortiz a Error500, “el màrqueting en internet exigeix saber bregar amb l’abundància (a l’hora d’avaluar que es diu de la teva marca i producte), amb la desintermediació (moltes vegades qui parlin no seran mitjans sinó clients finals) i amb una necessitat de transparència; en aquest entorn United Airlines no ha pogut ocultar que el seu personal va tractar fatal a aquests clients i que després no van fer gens per a arreglar-lo”.

Una ignota banda de country, una todopoderosa empresa d’aviació, un conflicte mal administrat i la xarxa social. A que la pròxima vegada que viatgis per United pensaràs si el teu equipatge està maltractat?

Advertisements

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: