Skip to content

Morir-se 2.0

3 Juliol 2009

estuche-ataud

No hi ha millor lloc per morir-se que Internet, o al menys això deuen pensar en Jeff Goldblum, la Natalie Portman i en George Clooney, “morts” a la web rere les veritables defuncions del Michael Jackson i la Farraw Fawcett.

Signe dels temps, moltes d’aquestes morts es generen a Fakeawish, una pàgina web que permet inventar notícies sobre famosos i que es converteix sovint -sense voler, és clar- en font de mitjans convencionals. A Fakeawish va sortir que la Natalie Portman va caure d’un penya-segat a Nova Zelanda, que George Clooney va desaparèixer amb el seu avió a Colorado i, fins i tot, que en Harrison Ford va morir en incendiar-se el seu yate mentre navegava per Saint Tropez.

La rapidesa amb que es mouen les notícies a la xarxa fa cada cop més difícil controlar el rumor, i de vegades fins i tot provoca problemes de major envergadura que el simple comunicat de premsa de desmentida. A iReport es va publicar que s’havia trobat el cos del Rick Astley a un hotel berlinès, disparant les visites al video de Never gonna give you up de YouTube a 22.000.000, però quan aquesta mateixa secció de CNN va publicar que el Steve Jobs, conseller delegat d’Apple, havia tingut un atac cardíac les accions van caure en picat.

Luces y sombras de la rumurologia 2.0: rere la pluja de morts, veritables i falses, Fakeawish va passar de tenir uns quants milers de visites diaries a mig milió aquest cap de setmana, per a alegria de Rich Hoover, el seu propietari.

Advertisements

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: