Skip to content

Twittand: la desvirtualització arriba a Andorra

18 Mai 2009

twittand

Des que l’home és home i que va començar a aglutinar-se en comunitats, la seva obsessió i la raó d’ésser del seu creixement va ser sociabilitzar-se, la capacitat de comunicar-nos simbòlicament ens va permetre modificar el nostre entorn i amb això dominar el món. Ha passat molt temps i avui ja no només disposem de la comunicació “un a un”; havent superat i qüestionat fins i tot la comunicació “un a molts” dels mitjans massius, i immersos en la tan remanida Societat de la Informació, els éssers humans avui podem comunicar-nos en forma de xarxa, de “tots a tots”, gairebé sense límits.

Homes, dones, estudiants, professionals, treballadors i empresaris, d’esquerres i de dretes, més rics i més pobres, heterosexuals i homosexuals, joves i adults… tots plegats, compartint inquietuts, polemitzant, recomanant productes i serveis, fent activisme, democratitzant la informació i el coneixement. Quan es parla de Facebook, l’eina de la web social més utilitzada avui a nivell mundial, es diu que si fòs un país, seria el cinquè més poblat, ja que té la vertiginosa quantitat de 200 milions d’usuaris. Twitter, l’estrella d’aquests moments en el món 2.0, gaudeix ja de 7.000.000 d’usuaris en continu creixement. Segons l’informe “Internet España 2008” de Bitacoras.com, el 50% dels bloggers utilitza una o més eines socials.

Però era necessària la desvirtualizació: aquesta nova capacitat de generar relacions o de recuperar d’antigues en el món digital exigia la possibilitat de tornar al contacte original de l’home de les primeres comunitats. Molts usuaris de plataformes socials, com ara les mencionades Twitter, Facebook o Flickr, han creat petites comunitats entorn d’aquests sistemes, que han arribat a materialitzar-se en el món real, com és el cas a Espanya dels Twittdays o Cava&Twitts. Usuaris d’una mateixa ciutat, les que ja arriben a 20, realitzen reunions mensuals on a més a més de conèixer-se intercanvien opinions, aficions i moltes altres coses més. Actualment també és realitza algun que altre esdeveniment que no solament comporta socialitzar, sinó també el fet de fomentar, comunicar i difondre el seu ús, com la més important, Cava&Twitts, que reuneix en cadascuna de les seves edicions a Barcelona a més de 200 persones i a on és convida periòdicament a un orador professional en activitat per que que faci alguna ponència o, fins i tot, s’hi organitzen taules rodones. Vaig tenir l’oportunitat de ser convidat a algunes d’aquestes desvirtualitzacions a Barcelona i a Madrid i puc assegurar que els resultats no poden ser més interessants, al punt tal que ja hi ha empreses que hi participen, perquè només hi ha una cosa que queda clara: en un moment com aquest en que els mitjans, els polítics, les marques i la publicitat pateixen d’uns nivells de credibilitat sota mínims, les empreses no podien permetre’s el luxe de no atendre i escoltar a aquest públic que s’agrupa ara en una nova (o no tan nova) manera; menys homogènis i amb menys contact que els grups tradicionalment entesos, pot ser, peró amb un poder d’opinió i una capacitat de fer circular la informació impossible de controlar, peró si encara interpretable.

El dijous 21 farem una prova de desvirtualizació en aquesta Andorra de vegades tan resistent als canvis. Ens hem convidat, via internet, tots aquells usuaris de xarxes socials i bloggers del principat a la primera trobada a la que vam batejar Twittand, i seguim convidant a tots qui esten interessats. Si tu n’ets un, només hauràs de visitar www.twittand.com o passar-te pel Bondia Cafè de  Plaça de les Arcades des de les 20. Sigues part.

Advertisements

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: