Skip to content

Andorra “u-punt-sis”, o “set”

27 Abril 2009

xarxa2

Si hi ha una cosa que segurament va sorprendre a qualsevol que, com ara jo mateix, visqui a Andorra i sigui dins d’aquest mundillo de les xarxes socials va ser el creixement exponencial d’usuaris locals de Facebook en concordança amb les eleccions generals, fet que va convertir aquesta plataforma en un dels mitjans més utilitzats pels partits a l’hora de fer arribar llurs propostes a la ciutadania. De cop i volta, allò d’escriure que et passa pel cap va deixar de ser cosa d’adolescents per passar a ser un fenòmen transversal i d’ús massiu, com ho demostra la grandària de la “xarxa Andorra” de Facebook que avui mateix té 6476 usuaris registrats (incloent-hi trolls), gairebé un 8% de la població total amb un grau de confiança d’un 90%.

Si parlem dels blocs, la més coneguda de les plataformes 2.0, n’hi ha 25 fetes a Andorra segons l’agregador Blocaires del Pirineu (del que formo part), les que sumades a d’altres que apareixen al Cercabloc i a Andorramania no haurien de superar les 50, representant un nombre escàs de bloggers si considerem que al llistat s’inclouen els blocs personals, polítics, periodístics, educatius i institucionals. Trobo allò sorprenent, donat que no cal recordar que muntar un bloc és gratuït i tan fàcil com fer cinc clics.

Però la mancança a Andorra que més em sorprén és la de la baixíssima quantitat d’usuaris de Twitter, el gran fenòmen 2.0 dels últims dos anys (i probable pròxima adquisició de Google) que fins i tot s’està aplicant en revolucionàries aplicacions mèdiques. Aquesta aplicació gratuïta, que mitjançant missatges tan curts com ara un SMS crea converses d’una complexitat de vertígen, està gairebé absent a l’escenari andorrà (el buscador Twellow hi troba només 30 usuaris, amb 10 com mínim de dubtosos) quan per la seva simplesa ha estat un èxit a tot el món, fins i tot com eina comercial tal com ho explica Enrique Dans al seu bloc. Entre altres avantatges aquesta aplicació gaudeix d’una insuperable immediatesa, al punt que mentres escric aquest post m’assabento pels meus 573 followers de més detalls de la crisi de la febre porcina mexicana, en temps real, que pels propis mitjans on-line.

Que li falta a Andorra per accedir massivament al ple ús de les xarxes socials, considerant que té un grau de penetració d’internet per sobre la mitjana i un més que interessant parc de smartphones al carrer? Probablement li cal viralitat, component indispensable per a la propagació social d’aquestes aplicacions. Sabent que avui en dia l’ús massiu de les TIC es condició sin equa non en el desenvolupament d’un país, qui som usuaris habituals d’aquestes eines podriem proposar-nos viralitzar Andorra, fent pedagogia, i aconseguir que el nostre país passi del món 1.7, per dir-ho d’alguna manera, al 2.0, i quedar així en igualtat de condicions que la resta a les portes de la pròxima web semàntica.

Aposto a que podem fer-ho.

Anuncis
2 comentaris
  1. 28 Abril 2009 13:46

    Molta sort en aquesta nova aventura electrònica.

  2. 28 Abril 2009 14:07

    Gràcies, Manuel, mil gràcies..! 😉

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: